Selasa, 14 Jun 2011

SARAWAK!!!


haaaa..... tuuuudiiiiaaaa.... sarawak????
xkan hgpa xtaw kot.... aq letak gambaq sarawak ni bkan nak crita aq p sarawak ka apa.. naik kpal terbang pon xpnah aq ni...
aq nak crita sal sorang budak ni haa... alaa... nak taw nama buat pa.. xsbut pon hang pa taw sapa...
budak yg kurus2 2 haa... hahahah.. alaa yg aq pling syg 2 laa...
dia la ni ada kt srawak la... dia p bersalin... eh!!! silap2... dia g jga kak dia yg nk ber salin....
hahahahahahaha..... tapi skang ni kak dia dh bersalin dh... aq sbnarnya lupa nma anak kak dia 2.. jap nak tnya...
...........
............
.............................
...............
haaaaa... dh taw dh.. nma dia ahmad khalid iman....
cntik kan nma anak kak dia 2....
aq sbnarnya nak ckap yg aq rndu sngat kat dia...
hahahahhahahhaha malu3!!
xsabar aq nak jmpa dia nnti... nak gtaw kat hang pa... cuti ni sja dh xterkira bqapa bnyak kali dh aq gduh ngan dia... tapi cm org ckap la... klau syg kna la mngalah.. soo slah sorang dari kami msti akan mngalah...
baru laa xpanjang gduh 2...
klau dia bca nnt aq just nak gtaw yg aq rndu sngat kat dia...!!!
jga dri elok2 kat sna....
syg b...:) yg ni je la yg aq nak crita malam ni....
salam smua...

Khamis, 5 Mei 2011

RESTU..

salam smua.. msti hampa smu tertnya tnya apa ke benda yg aq tulis 2 kan.. restu2 plak dh....
haa ni aq nak crita skit psal restu ni.. aq ni bkan pandai sngat tapi kna ambik taw la jgak kan..
ermmmm restu ni yg aq taw restu laa... mcm restu mak ayah la.. haa atas 2 pembuka ja.. aq nak crita psal aq ni.. hahahahahahah....(lawak ka???) 


aq knal ngan sorang pmpuan ni xpyah sbut la nma dia.. aq syg sngat kat dia..tapi.. aq pon xtaw knp aq kwan ngan dia xdak restu dari fmly dia.. bkan kata fmly dia xsuka aq kwan ngan dia tapi mybe sbb muda lagi.. tapi aq tertnya tnya la jgak kan.. knp kita kna ada istilah muda lag???? mcm kita ni taw ja kita nak mati tua kan.. sdangkan muda pon bleh mati.. soo xslah klau ada hbungan ksih syg kan.. bag pndapat aq laa...


kita syg2 skang ni xsmstinya esok lusa nak kwin dh.. AJAL MAUT JDOH PERTEMUAN  smua terletak pada yg maha esa.. aq just harap sngat hbungan aq akan kekal jgak smpai bila2.. n aq hrap sngat fmly dia taw aq ikhlas kwan ngan anak diorang.. aq sniri pon ada cita2 yg aq nak cpai.. errmmm sekian trima kasih..


                                                                                                                             (150 patah perkataan)

Isnin, 11 April 2011

hepy besday sayang...



10.04.1992... salam kpda smua kawan.. haa ni laa tarikh yg paling aq tnggu2.. apa??? eh bkan tarikh aq kawin.. haa??? ishh ada plak no rumah.. bukan la... klau nak taw ni la tarikh besday org yg aq syg.. apa?? nak taw nma dia.. nma dia... HIDAYAH... haa?? nma pnuh dia... alaa xpyah la nma pnuh...

aq xsempat nak bag ape2 hdiah lag kat dia..tapi aq sempat buat satu vdeo yg xbrapa sngat pon n vdeo 2 just sbgai ganti hdiah untuk dia bagi aq hadiah smua 2 xpenting pon.. apa yg penting ialah ikhlas or x kita ucap kat dia.. kadang 2 tiada yg lebih beharga dari ucapan selamat ulang tahun dan kita ingat besday dia.. ape pon aq akan bag jgak hadiah kat dia..
apa??? dialog msa aq wish besday kat dia?? owh ok2.. jap aq xingat sngat...

aq: b selamat hari jadi.. syg b..
si dia: hehe tq..
aq:jom kita g mnum kat smile..
si dia: jom2...

haaa... 2 je la yg aq ingat.. errrmmmm xpe la aq rsa smpai sni je aq nak crita sal tarikh ni.. aq just nak dia tahu aq syg sngat kat dia.. n aq percaya sngat kat dia.. lag satu.. aq hargai dia dalam hdup aq.. sekian...

-KHAS BUAT KAMU YG SAYA SAYANG-

Selasa, 1 Mac 2011

guru..

klau hari ini kau mnjadi dokter...
klau hari ini kau mnjadi pensyarah...
klau hari ini kau mnjadi usahawan yg berjaya..
klau hari ini kau mnjadi saterawan negara.....
dan...
klau hari ini kau di lantik mnjadi perdana menteri.....

percayalah... sejarahnya bermula dari seeorang GURU.....

                                       created by ap!t...

Isnin, 21 Februari 2011

Pantun Ikut Slang Negeri-Negeri Di Malaysia

Kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...
Masak lomak cili api
Campo dongan! daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri

(org kolumpo jgn kocik ati!!)
Selangor/K.Lumpur...
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...
Gulai tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupai
Pandu hemat ingat kampong
Asal teman selamat sampai

Kedah...
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...
Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepas raya usah dok triak
Kalu ceti mai ikut dapoq

Perlis...
Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang
   

gambar lucu.......

Kad Pengenalan Syaitan

IBLISKAD NOT MYKAD....

Khamis, 17 Februari 2011

HAAA!!!!! loghat mna yg lebih munasabah....????

aq nak gtaw siap2 ni... aq org klate erk..hahaha
sila baca ek...


Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara loghat utara dengan
loghat pantai timur?

Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabah

Bahasa Melayu standard:
"Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada."


Loghat Utara (kedah):
"Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak".

Loghat Pantai Timur (kelate):
"Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok."


KESIMPULAN: Tidak mungkin pipi emaknya tiada; tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah!

PEPATAH MELAYU...terbaru!!!! dan terbaik!! kah3~

##BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA KAWIN LAGI!!!


##BIAR MATI BINI/LAKI, JANGAN MATI ANAK ( BOLEH KAWIN LAGI APE! )


##CARIK-CARIK BULU AYAM, LAMA-LAMA JADI BULU TANGKIS BADMINTON, PASTI AYAM KEBOGELAN.


##PINGGAN TAK RETAK NASI TAK DINGIN, KALAU ORANG TAK HENDAK TANDANYA KITA TAK LAWA……


##BERAT MATA MEMANDANG, BERAT LAGI AHLI SUKAN YG MASUK ACARA ANGKAT BERAT!


##SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT, AKHIRNYA TAK MASUK JUGAK SUKAN OLIMPIK.


##KAJANG PAK MALAU KAJANG BERLIPAT, KAJANG HAMBA TAK PAYAH LIPAT-LIPAT, MAKAN AJE SATAY
KAJANG!!!

CERITA LAWAK MARI BACA.....jngan pkir bukan2 sudah erkk...

KISAH MALAM JUMAAT
 
Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapat kan songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang!! Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat.

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......



3 ORG GILA

Terdapat tiga orang gila dalam satu institusi sakit jiwa. Mereka
terdiri dari Junior, Senior dan Veteran, disusun mengikut jangka masa
di institusi tersebut.
Suatu hari, doktor yang merawat mental mereka mahu menguji keadaan
mereka. Maka seorang demi seorang dipanggil.
Junior orang pertama dipanggil. Doktor itu memberi situasi.
"Kamu, kalau dihantar ke padang pasir, apa benda paling penting
dibawa bersama?"
Junior berfikir seketika. "Padang pasir panas..." Doktor
angguk. "Ada harapan nak dilepaskan ni..." hati doktor berdetik.
"Jadi saya nak bawa air. Haus kalau duduk sana."
Doktor tersebut sangat senang hati mendengar jawapan Junior.
Kemudian, dia memanggil Senior pula. Soalan sama ditanya oleh doktor
itu.
"Yang saya tau, padang pasir tu panas..." Senior berkata setelah
berfikir panjang.
"Ya!" Jawab doktor terbabit penuh semangat.
"Saya nak bawa kipas, mesti berpeluh betul duduk di sana!"
Doktor berkenaan puas hati dengan jawapan yang diberikan. Kemudian,
Veteran pula dipanggil.
"Awak dah lama benar di sini kan?"
"Ya, tuan doktor" jawab Veteran selamba.
Kemudian doktor itu ajukan soalan sama seperti dua rakan Veteran
sebelum ini.
"Oh, padang pasir, memang panas betul sana," Veteran tidak ambil
masa panjang berfikir, sambil menjawab dengan selamba sahaja.
"Ya!" doktor cukup senang hati, dalam fikirannya pasti Veteran sudah
sembuh, boleh dilepaskan pada bila-bila masa.
"Kalau begitu, saya rasa nak bawa pintu kereta..."
Tersentak seketika doktor mendengar jawapan Veteran.
"Kenapa pula nak bawa pintu kereta ke padang pasir?"
Veteran dengan penuh yakin menjawab, "Kerana, kalau panas sangat,
saya boleh buka tingkap kereta. Masuk angin sikit!"


MALAM PERTAMA MLM TERINDAH...

Sang suami yang baru menikah merasa hairan melihat tingkah laku istrinya, yang pada malam pertama membuka jendela dan menatap ke langit melihat bintang-bintang.

Dengan jengkel suaminya berkata...
"Ada apa gerangan kau menatap langit di malam pertama kita ini?" Jawab sang istri,
"Menurut ibu saya, malam ini akan menjadi malam terindah selama hidup saya. Jadi saya tak akan melewatkan sedetik pun keindahan malam ini, aku akan menatapnya sampai pagi."

 BNI DYA XFHAM MKSUD MAKNYA TUUU.......

HARAM MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG.. cuba phamkan..

JAKIM telah mengeluarkan fatwa baru.
Setelah diadakan perbincangan dan diskusi di antara para pemimpin,
JAKIM dan ahli ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 February tahun 2006:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SATU KAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan bantahan yang sangat sengit antara yang pro dan kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan bahawa JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak munasabah dan terburu-buru. Wartawan Berita Harian telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi ulasan yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa sedemikian. Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis satu kampung?

Pegawai Kanan: Bagaimana tidak haram, sedangkan menikahi empat orang wanita sahaja sudah berat, apalagi kalau menikahi 'satu kampung'...!!! Kau dah 'sasau apo haaa'?!.....pham x korang nih haa.....hahahahaha


SAAT INDAH AWAL PERKAHWINAN...best srius....cba bca..

Teruna: Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama
Dara: Apakah kau rela kalau aku pergi?

Teruna: Tentu tidak! Jangan sesekali kau berfikiran begitu!
Dara: Apakah kau mencintaiku?

Teruna : Tentu! Selamanya akan tetap begitu!
Dara: Apakah kau pernah berlaku curang?

Teruna: Tidak ! Aku tak akan melakukan hal seburuk itu!
Dara: MAhukah kau menciumku?
Teruna: Ya! Dara: Sayangku....!

Sesudah 5 tahun perkahwinan....

SILA BACA DARI BAWAH KE ATAS....


 

 

 











 

Ha...cuba teka....jgn pikir yang bukan-bukan tau!!!!!!!!!!!!!

Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk....apakah itu......


jawapannya....MASUKKAN BENANG DALAM JARUM LA......kah3~


Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah..... waahhhhhh.... cpat3...!!


jawapannya..PANJAT POKOK KELAPA LAAA.......


Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!


Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

mama dan papa tersayang....

ni plak mak ngan ayah aq.... apadia... romantik.... ehh besa laa tngok anak dya la......hahahaha
hahhh!!!! sempena dh ada blog ni sya nak bag ucapan la...hahahaha kpd mama n papa thanks sbb dh bnyak bag skongan untuk apit.... jasa mama n papa xkan dpat apit balas..... trima kasih kerana snggup bersusah payah mmbesarkan apit dan adik2 yg lain.....

ary_dayah...:)

tuuuuuuuuudiaaaaa...............hahahahahaha... amacam... scocok x???
mcm KLCC ngan TRAFIC LIGHT kan..... hahahahahaha.. nma dya HIDAYAH.... jngan slah fham... kwan aq 2..... dya ni baik.. pas 2 terlampau mnja.. 2 yg aq bleh sngkut 2.....hahahahah dya bnyak tlong aq dlam plajaran.... tapi kwan2 yg lain pon bnyak tlong jgak.... sja la aq nak crta skit sal dri dya.... hahahahahah
haaaa tngok!! rajin x... tapi nmpak cm xlarat ja nak angkat besi 2 haa.....
kira ok la satu pkok pon..... alaaa bajet ja 2.....salah satu cara untuk anda smua mnguruskan badan ya....
begini la cara nya.....hahahahahah rajin2.......... mmg pmpuan cm ni la yg mak aq cari......kah3~
my brother...
haaaa ni la stu2nya abg aq.... dya bnyak tlong aq.... tapi aq lag bnyak tlong dya....hahahahahah
aq ngan dya mmg rapat... bgai kulit lmau ngan limau la snang...hahahahah besa la adik bradik kan.....msti la rapat...tapi muka kami mmg xsama lngsung sbb dya hensem... aq ni plak lag hensem...
rapat mcm mna??? haaa mna dya ada msti aq ada... kmi mmg slalu kluaq sma2...hahahahh...
tapi aq ni priang.. yg dya ni plak srius skit..GARANG!!!! haaaa.......
tapi dya ttap abg aq yg pling terbaikkkk.....
ok2 ni cta sal abg aq..... 
adik2 ku...
ni plak adik2 aq yg pling kcil.... yg baju biru 2 adam ariff... yg sorang lag anak bongsu...luqman al hakim....
sdap x nma dya... haaa... tngok nma abg dya laa......hahahahahah
chomey kan???? bdak dua org ni la yg buatkan aq nak blik tiap2 mnggu....hahahahah
besa laa ada adik kcik msti la rndu.... dyorang ni plak mnja ngan aq...
k ni sal adik aq....
 PAKSU KU.........
haaa.......
ni dya... paksu aq.... bukan calang2 ni... DR. MUZAMMIL ni.........
dya ni la satu2 nya paksu aq yg pling aq syg.. aq rapat ngan pksu aq ni....
dya ni nmpak garang tapi lawak...... umur dh tua... tapi bila nak kwin aq pon xtaw la....
xpa la jnji dya hepy..... 
ATLIT RENANG......
haaaaaa... meh2 dngar crita aq..... d poli balik pulau ni jgak la....
aq mnjadi atlit renang untuk pmilihan sukma bag acara................ RENANG.... di mana??? di politeknik merlimau melaka......
percaya atau tdak... percayalaaaa..... hahahahahaha.....
haaa dlam bas msa ni.... yg kiri skali 2 mahesan atau mat hensem........ yg mcm laki dua org lagi 2 aq ngan afi ali...... xpnah pon aq msuk acara renang sblum ni tba2 nak kna berenang....
tapi xpe aq dh dpat pngalam yg xkan aq lupa....
pas ni klau nak blajar renang 2 meh la..... tapi terbuka untuk WANITA sahaja k.....
kah3~.....gurau2....
SAJAK????????
ahahahahhahaha....sjak bila plak aq pnah bersajak.. dari tadika smpai skolah mnengah....
jngan kata bersajak..... bersyair..berpuitis..berkhayal dan smua ber laa....xpnaH lngsung....
tapi d POLITEKNIK BALIK PULAU.....aq dh brubah....
dari seorang pemalu.... kpada seorang periang...
kah3~.... haaa ni la aq.. xpe trima kasih.. xyah puji lebih sngat..
aq ni mmg xhensem n macho cm amy search... tapi aq cute ja.....kah3~..
gmbar ni aq 1time bersajak masa hari apa ntah...hahahahha
aq pon xingat... pmpuan sblah aq plak 2... nma dya sha choot....hahahhaha
dya snior aq....